
Člověk nejednou žasne nad starými vozy, jež nesou třeba označení veterány. Kolik jenom už je nejednou takovým vozidlům let a přesto díky svým majitelům vypadají pořád jako nová! A dokonce navzdory svému stáří doposud i jezdí.
Stejně tak člověk nejednou žasne i nad vozy jinými, rovněž starými, ovšem nikoliv veterány, nýbrž pouhými udržovanými ojetinami. Kolikrát si i tady řekne: „Proboha, jak tohle ještě vůbec může jezdit?“
Je to nejednou s podivem, ale i taková opravdu hodně stará auta jezdit mohou. A občas jsou dokonce navzdory své jednoduchosti i spolehlivější než automobily novějšího data.
Vysvětlení, proč tomu tak je, je prosté. Jejich majitelé se jednoduše starají a jejich vozítka se jim za to odvděčují tím, že drží pohromadě mnohem déle, než by si jeden dokázal dost možná i jenom představit. Údržba tu hraje nemalou, ne-li přímo rozhodující úlohu.
Má-li takové vozidlo dlouho vydržet, je třeba ho opečovávat, ba přímo hýčkat. Je třeba se starat, a to nejenom o jeho vnější stranu, již je vidět na první pohled, ale (a dost možná především) i o to, co je ukryto pod kapotou a co nezúčastněný pozorovatel nikdy neuvidí.
Abyste měli , je potřeba s ním jezdit na pravidelné kontroly a prohlídky. Je třeba ho svěřovat do rukou odborníků, kteří svému řemeslu rozumí, třeba i jenom pro ověření si toho, že je vše stále v nejlepším pořádku.
Aby si náš automobil vrněl blahem, je třeba mu mimo jiné oslazovat život i kvalitním motorovým olejem. Nejlépe motorovým olejem 5w-40, který vyhovuje jak automobilům osobním, tak i větším nákladním nebo dodávkám. Vždyť se ne nadarmo říká, že kdo maže, ten jede.
Tím správným olejem pak musí být logicky promazáno vše, co se v takovém motoru nebo v tom, co je na něj napojeno, tře. Lhostejno zda se jedná o velkou nebo malou součástku, zda se jedná o snadno dostupný díl nebo naopak něco, co není ve spleti všeho, co motor obsahuje, skoro ani vidět. Mazat je třeba vše, co se o něco tře a co by se zároveň mělo třít co nejméně, aby se to mechanicky neopotřebovalo.
Ovšem ani olej není pochopitelně vším. Zatímco by motor měl být důkladně namazaný… řidič by namazaný být rozhodně neměl. Protože v takovém případě mu jeho milované autíčko zřejmě zase až tak dlouho věrně sloužit nebude. A vozit ho bude jenom krátce, jen do chvíle, než se mu do cesty připlete dejme tomu nějaká ta škarpa, patník, strom,…
Jak se zviditelnit
Ušijte si neobvyklou dečku, přehoz na postel nebo polštářek
Cestování plné výhod
Vánoce, finanční shon